Saturday, April 2, 2011

Cara-Cara meng"edit" dengan Photoscape

Ok, untuk entry kali nih, saya nak berkongsi cara saya mengedit gambar menggunakan photoscape. Dalam banyak software sal edit ni photoscape lah paling mudah, cepat, senang nak belajar dan ,hasil nye pun leh dikatakan memberangsangkan juga lah.



Ni lah "homepage" bagi photoscape ni. Kalau nk mula edit gambor ni, korang tekan lah pada button editor tu pastu ak jadi camni


Korang letak lah gambor korang kat blank page tu. Cam atas ni saya letak gambor bunge raye. Kalau nak ubah pencahayaan gambor, nak blur gambor, nak kecik kan saiz gambor, nak letak frame, letak perkataan, nak gabung kan gambor korang macam lam komik tu pun leh n banyak lagi lah. Ni saya antara gambor saya edit menggunakan photoscape:




Haha camne hasil nye menarik lah kan, saya ni susah sangat nk guna photoshope. Sape2 nk blajor dulu edit gambor, saya cadang kan guna lah photoscape ni. K kepada kawan ku yang ad dalam gambor d atas ni, ak ucapkan terima kasih banyok2 sebab jadi model saya, bukan senang nak jadi model kan huhu 

3 comments:

zaim mahfuz said...

banner saya ni saya buat microsoft powerpoint + photoscape

tipah said...

sy pecinte photo scape juge . senang je kan. photoshop agak mencabar keimanan, :)

zaim mahfuz said...

huhu bgus ad gop yang skong ea x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...